REKLAMAČNÍ ŘÁD
Přílohy: Reklamační formulář - formát word, reklamační formulář - formát pdf (po kliknutí se zahájí stahování)
Tento reklamační řád je vydán k zajištění a uplatnění práv kupujícího z vadného plnění (dále též „reklamace“) ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Veškeré reklamace musí být vždy provedeny v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí příslušnými ustanoveními právního řádu České republiky.
Reklamační řád je dostupný na internetových stránkách: www.yellow-shop.cz/reklamace/.
Tento reklamační řád je nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi YELLOW POINT, spol. s r.o., se sídlem Sluštická 1627/14, Strašnice, 100 00 Praha 10, identifikační číslo: 26133237, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.zn. C 73103 (dále jen „prodávající“) a koncovým zákazníkem – spotřebitelem (dále též „kupující“), realizované přes e-shop prodávajícího a tvoří i součást všeobecných obchodních podmínek prodávajícího. Kupující podáním a potvrzením objednávky zboží prostřednictvím webového rozhraní prodávajícího potvrzuje, že se seznámil s tímto reklamačním řádem, a že s ním souhlasí, a to ve znění platném a účinném v době odeslání objednávky zboží.
Článek 1:
JAKOST ZBOŽÍ PŘI PŘEVZETÍ
- Prodávající prostřednictvím internetového on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.yellow-shop.cz prodává jak nové, tako použité zboží.
- V případě prodeje nového zboží, odpovídá prodávající kupujícímu za to, že prodávané zboží je bez vad, tedy zejména v ujednaném množství, jakosti, vlastnostech a provedení. Není-li jakost, vlastnosti, či provedení ujednáno, platí že prodávající dodá zboží, které se hodí pro účel obvyklý.
- V případě prodeje použitého zboží odpovídá prodávající kupujícímu za to, že prodávané zboží je bez vad, kromě vad, které odpovídají míře jeho předchozího používání nebo opotřebení, a které mělo zboží v okamžiku převzetí kupujícím.V případě prodeje použitého zboží odpovídá prodávající kupujícímu za to, že prodávané zboží je bez vad, kromě vad, které odpovídají míře jeho předchozího používání nebo opotřebení, a které mělo zboží v okamžiku převzetí kupujícím.
- Práva z odpovědnosti za vady zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
- jeho opotřebení, způsobeným jeho obvyklým užíváním,
- mechanickým poškozením zboží,
- prokazatelně nedovolenými zásahy do zboží, živelnou katastrofou, nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je zboží plombami opatřeno,
- prokazatelně nesprávným užíváním,
- užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu,
- užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
- prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
- prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou,
- pokud předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li na zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním listu.
Článek 2:
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY REKLAMACE
- Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v době převzetí kupujícím, nebo v záruční lhůtě (je-li poskytnuta) vada, má kupující právo tuto vadu reklamovat za podmínek stanovených v tomto reklamačním řádu.
- Při osobním odběru kupujícím na provozovně prodávajícího, je okamžik převzetí zboží okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží z prodávajícího na kupujícího. Jestliže kupující zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží.
- Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, o které před převzetím reklamovaného zboží věděl, anebo ji sám způsobil.
- Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která jím byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
- Zboží k reklamaci kupující předkládá čisté. Prodávající si vyhrazuje právo zamítnout reklamaci znečištěného nebo obecným hygienickým zvyklostem odporujícího reklamovaného zboží.
- Uplatní-li kupující spotřebitel právo reklamovat vadné zboží řádně a včas, vyřízení reklamace prodávajícím nesmí trvat déle než 30 dnů, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na lhůtě delší.
Článek 3:
MÍSTO A ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Kupující uplatňuje reklamaci na adrese provozovny prodávajícího: Svatopetrská 125, 543 51 Špindlerův Mlýn.
- Nákup prokazuje kupující prodejním dokladem, na kterém dokládá především dobu zakoupení reklamovaného zboží a cenu; popřípadě jiným věrohodným způsobem.
- Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy právo z vadného plnění uplatnil, jakož i o způsobu a (předpokládané) době vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a doby jejího trvání, v případě zamítnutí reklamace písemné odůvodnění jejího zamítnutí.
- V případě, že kupující – spotřebitel využije svého práva vyžadovat odstranění vad opravou a v záručním listu je pro účely záručních oprav zboží určený podnikatel odlišný od prodávajícího, jehož sídlo či místo podnikání je ve stejném místě jako v případě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, může kupující uplatnit právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu.
Článek 4:
ZÁRUČNÍ LHŮTA
- Je-li kupujícím spotřebitel, prodávající poskytuje záruku na vady nového spotřebního zboží v délce dvaceti čtyř měsíců ode dne převzetí zboží a záruku na vady použitého spotřebního zboží v délce dvanácti měsíců ode dne převzetí zboží. Záruka je poskytována pouze na vady, ze které je prodávající odpovědný.
- Je-li kupujícím podnikatel, prodávající poskytuje záruku na vady nového zboží v délce dvanácti měsíců ode dne převzetí zboží. Záruka na vady použitého zboží není poskytována.
- Základní podmínkou reklamace zboží kupujícím je, aby byla uplatněna ve výše uvedené lhůtě. Po uplynutí této lhůty nelze právo z vadného plnění u prodávajícího uplatnit, ledaže by se smluvní strany dohodly jinak, nebo by prodávající kupujícímu poskytl na zboží zvláštní smluvní záruku.
- Právo z vadného plnění je kupující povinen u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu po výskytu vady. V případě prodlení s reklamací při pokračujícím užívání zboží, které může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení výrobku, vyhrazuje si prodávající právo zamítnut reklamaci.
- Vyřídí-li se reklamace opravou zboží, prodlužuje se záruční lhůta o dobu od uplatnění práva na odstranění vady do doby, kdy je kupující povinen opravené zboží převzít.
Článek 5:
ZPŮSOBY VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- V případě, že nové zboží má při převzetí kupujícím spotřebitelem vady, za které je prodávající odpovědný, má kupující spotřebitel právo i na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má kupující spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a která se znovu vyskytne. Bylo-li zboží v době před uplatněním reklamace opravováno nejméně třikrát pro různé odstranitelné vady, má se za to, že trpí větším počtem vad.
- Neodstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat pouze přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
- V případě, že použité zboží má při převzetí kupujícím spotřebitelem vady, za které je prodávající odpovědný, má kupující spotřebitel namísto práva na výměnu věci pouze právo na přiměřenou slevu, popř. může odstoupit v odůvodněných případech od kupní smlouvy. Právo na výměnu zboží, nebo na výměnu součásti zboží není s ohledem na povahu použitého zboží přípustné.
- Je-li kupujícím podnikatel, použijí se na odpovědnost prodávajícího za vady obecná ustanovení Občanského zákoníku - zejména § 2106 a násl.
Článek 6:
VYZVEDNUTÍ ZBOŽÍ
- Po vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího buď prostřednictvím SMS, e-mailem nebo telefonicky. Pokud bylo Zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na adresu Kupujícího.
- V případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží ze záruční opravy do 1 měsíce od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 100 Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.
- Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou totožnost.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 22.5.2018